Hale i magazyny logistyczne posiadają rozwiniętą infrastrukturę, która wymaga ciągłego monitorowania, aby zapewnić odpowiednie przechowanie towarów, utrzymać ciągłość pracy i zapewnić bezpieczną pracę setkom pracowników każdego dnia. Na przestrzeni ostatnich 2 lat branża logistyczna stała się liderem wzrostu rynku, a także rozwoju nieruchomości w skali całej Polski. Popularność segmentu logistyki sprzyja bez wątpienia większemu popytowi na usługi branży FM. Co zatem oferuje profesjonalna obsługa techniczna obiektów logistycznych??
Obiekty logistyczne nie tylko przyjmują i magazynują towary, ale również prowadzą koordynację ich transportu, sortowania, wydawania i rozdziału. Zaawansowane centra logistyczne dbają o integrację organizacyjną przy jednoczesnej kompresji czasu dostawy oraz zmniejszeniu jej kosztów. Aby takie działanie przyniosły efekt, zarządzający obiektami muszą dbać o efektywność i sprawność procesów logistycznych oraz o wysokiej jakości obsługę klienta.
Żeby centrum logistyczne mogło sprawnie funkcjonować i spełniać swoje funkcje musi nie tylko znajdować się w świetnej lokalizacji, ale także prężnie działać bez niepotrzebnych przerw. W działaniach na tak szeroką skalę (regionalną, międzynarodową czy lokalną) nie może dojść do najmniejszego uchybienia, które skutkowałoby zniszczeniem towarów, przestojami lub zagrożeniem życia zespołów pracujących w obiektach. Aby temu zapobiec warto skorzystać z profesjonalnej obsługi technicznej. Poznaj obszary jej działania.
Serwis techniczny obiektów logistycznych
Obiekty logistyczne typu hale, magazyny, centra logistyczne wymagają zachowania odpowiednich warunków dostosowanych do wymagań przechowywania danych produktów i towarów. Tutaj nie może być żadnych przestojów, które groziłyby zepsuciem lub uszkodzeniem mienia. Na pierwszym miejscu jest więc profesjonalny serwis techniczny wraz z niezbędnymi przeglądami, audytami, inspekcjami, konserwacjami i naprawami. Obecność doświadczonych zespołów technicznych na miejscu, w obiekcie pozwoli zapobiec niechcianym awariom i usterkom, które mogą powstać nie tylko na skutek awarii systemów i instalacji, ale także czynników zewnętrznych, czyt. pogodowych.
Pogotowie techniczne i pogotowie energetyczne
Serwis techniczny to także nadzór prewencyjny, który ma zapobiec wystąpieniu jakiejkolwiek awarii, a w przypadku drobnych usterek szybko przechodzi do naprawy, także w nocy. Pogotowie techniczne działa przez całą dobę, podobnie jak infolinia techniczna.
Nagłe i niespodziewane prace mogą wymagać szerszych działań, ale także drobnych prac typu zmiana oświetlenia, szyb, drzwi, zamków, sprzętu elektrycznego, prac ślusarskich. Wymienione prace zaliczają się do tzw. usług „złotej rączki”, które gwarantuje obsługa techniczna obiektów logistycznych. W razie potrzeby dostarcza również paliwo do agregatów i materiały eksploatacyjne.
Z uwagi na fakt, że firma z branży obsługi technicznej (czyt. FM) sprawuje całodobowy nadzór nad obiektem logistycznym – to ona jako pierwsza podejmuje właściwe decyzje, które pozwolą zabezpieczyć uszkodzony budynek. Nadzorca techniczny koordynuje całą naprawę, powiadamia odpowiednie służby pomocnicze / ratunkowe i w późniejszym czasie monitoruje obiekt .
Obsługa techniczna obiektów logistycznych – jakie awarie koordynuje też zarządca techniczny w Twoim budynku?
- Uszkodzenie dachu na skutek gradu lub nadmiaru śniegu
- Uszkodzenie drogi dojazdowej do obiektu / parku logistycznego, np. na skutek pęknięcia rury
- Uszkodzenia świetlików w dachu, które grozi zalaniem przechowywanego towaru
- i inne
Serwis instalacji
Profesjonalna i kompleksowa obsługa techniczna obiektów logistycznych zajmuje się również projektowaniem i realizacją zleceń w zakresie instalacji (klimatyzacji, wentylacji, instalacji wodno-kanalizacyjnych, przeciwpożarowych i elektroenergetycznych).
Obsługa techniczna przeprowadza również modernizacje i organizuje przebudowę istniejących instalacji budynkowych. Wszystkie działania wymagają wsparcia doświadczonych specjalistów i inżynierów, którzy tworzą innowacyjne narzędzia i znajdują nieoczywiste rozwiązania, które umożliwiają sprawną, a zarazem bezpieczną obsługę obiektów logistycznych. Modernizacje mogą dotyczyć nie tylko instalacji, ale również przebudowy przestrzeni.
Doradztwo techniczne
Obsługa techniczna obiektów logistycznych to również profesjonalne doradztwo techniczne, którego efektem jest zminimalizowanie poziomu ryzyka, zapewnienie ciągłości pracy halom i magazynom, a w przypadku przestojów, zmniejszenie ich negatywnych konsekwencji.
Kompleksowe doradztwo prowadzi do ograniczenia kosztów użytkowania obiektów logistycznych, zwiększa bezpieczeństwo i komfort pracy.
Platforma komunikacyjna
Sprawne działanie obiektów logistycznych wymaga świetnego zarządzania infrastrukturą, materiałami technicznymi, profesjonalną obsługą zadań własnych oraz zgłoszeń awarii i usterek. Odpowiedzią na tak zaawansowane potrzeby jest odpowiednia platforma komunikacyjna – CAFM – Computer Aided Facility Management. Umożliwia ona uporządkowanie oraz realizację harmonogramu przeglądów technicznych, analizę wewnętrznych procesów oraz statystyk.
Ochrona mienia, obiektów i osób obiektów logistycznych
Obiekty i centra logistyczne magazynują cenne materiały, które transportowane są regionalnie lub międzynarodowo. Przechowywanie takich towarów wymaga odpowiedniej ochrony, która wyeliminuje ryzyko rabunku i strat do zera.
W zależności od wymagań i potrzeb, obsługa techniczna obiektów logistycznych może oferować również utrzymanie czystości, inwentaryzację, systemy IT ułatwiające zarządzanie centrami, statystykami i harmonogramami.
Obsługa techniczna obiektów logistycznych
Aby zadbać o najwyższy poziom funkcjonowania i bezpieczeństwo obiektów logistycznych oferujemy wykwalifikowany zespół doświadczonych pracowników, innowacyjne rozwiązania informatyczne i techniczne oraz indywidualne podejście, którego efektem jest bezpieczeństwo pracowników i mienia.
Nasza oferta skierowana jest dla klientów biznesowych, właścicieli obiektów i zarządców. Zapewniamy bezpieczeństwo w każdym obszarze i najwyższy standard usług. Nasze doświadczenie sprosta oczekiwaniom i wymogom międzynarodowego, krajowego, regionalnego oraz lokalnego centra logistycznego.