​Obsługa techniczna galerii handlowych

Kompleksowa obsługa techniczna galerii handlowych to sprawa priorytetowa! W kwestiach dotyczących bezpieczeństwa klientów i pracowników punktów handlowych nie ma miejsca na niedopatrzenia, szczególnie że centra handlowe każdego dnia odwiedza ogromna liczba ludzi. Aby być pewnym, że Twój obiekt jest sprawny pod względem technicznym warto zdecydować się na współpracę z profesjonalną firmą, która posiada już doświadczenie w obsłudze technicznej obiektów komercyjnych.

Obsługa techniczna galerii handlowych, a bezpieczeństwo klientów

Właściciele centrów handlowych muszą zadbać o maksymalny poziom bezpieczeństwa osób, odwiedzających ich obiekt, zwłaszcza, że galerie handlowe są eksploatowane bardzo intensywnie – zazwyczaj przez 6 -7 dni w tygodniu,  po kilkanaście godzin na dobę. Życie i bezpieczeństwo klientów nie może być zagrożone – to zbyt duża stawka. A zgodnie z przepisami to właściciel lub zarządca budynku jest zobowiązany zadbać o sprawność techniczną budynku – a wszelkie zaniedbania w tym temacie nie tylko odbiją się wizerunkowo na jego marce, ale również mogą spotkać się z koniecznością poniesienia konsekwencji prawnych  (grzywna, a nawet odpowiedzialność karna w przypadku narażenia zdrowia i życia ludzkiego).

Galeria handlowa bez wątpienia jest miejscem nie tylko spotkań towarzyskich i zakupów. Galeria handlowa jest przede wszystkim miejscem pracy wielu osób i sprzedaży produktów markowych – co w perspektywie obowiązków właściciela obiektu stanowi priorytetową potrzebę zabezpieczenia mienia najemcy przed uszkodzeniem (jego towarów, sprzętu, elementów wyposażenia powierzchni handlowej). Galeria handlowa, jako placówka handlowa musi działać przez cały rok –  wśród najemców powierzchni są bowiem nie tylko sprzedawcy odzieży i obuwia, sprzętu RTV AGD , ale także lokale spożywcze  i dominujące centrum rozrywki i gastronomii.  Natężenie ruchu w galerii handlowej jest spore , myśląc zatem o bezpieczeństwie klientów trudno wyobrazić sobie brak profesjonalnego nadzoru technicznego nad całym budynkiem.

Regularne przeglądy techniczne i serwisowe to dopiero część wykonywanych prac w obiekcie – niemniej to one mogą zapobiec niespodziewanej awarii, która może zagrażać bezpieczeństwu klientów, a dodatkowo przyczynić się do przestoju – w najgorszym wypadku nawet zamknięcia obiektu. Awaria, przez którą najemcy stracą część zysków ?- lepiej do tego nie dopuścić.

Znane powszechnie hasło „lepiej zapobiegać niż leczyć” nie odnosi się tylko do naszego zdrowia, ale świetnie sprawdza się także w dziedzinie zarządzania obiektami. Zamiast martwić się i stresować awariami, warto powierzyć zarządzanie technicznego profesjonalnej firmie, która:

  • zapewni całodobową obsługę nieruchomości, nawet w weekendy i święta
  • zapewni kontakt z Pogotowiem Technicznym HELP DESK, w razie niespodziewanej awarii lub usterki (max czas dojazdu ekip serwisowych na miejsce awarii do 60 minut)
  • posiada wyspecjalizowaną kadrę techniczną do naprawy i serwisu różnych instalacji
  • posiada procedury wewnętrzne na wypadek wystąpienia awarii np. przeciekającego lub zerwanego dachu w wyniku działania czynników zewnętrznych, jak np. nadmierne opady deszczu, wichura
  • zadba również o zewnętrzną infrastrukturę obiektu, np. uszkodzone chodniki lub też tereny zielone.

 

obsługa techniczna galerii handlowych

Obsługa techniczna galerii handlowych – co zazwyczaj wchodzi w zakres umowy z firmą z branży Facility Management?

Powierzenie obsługi technicznej galerii handlowej firmie FM jest korzystne dla właściciela obiektu zarówno pod względem operacyjnym, jak i ekonomicznym. Przykładowo w galerii handlowej o powierzchni 75 tys. m2 największą część zajmuje 135 lokali handlowo – usługowych. Skala obiektów w Polsce jest różna, ale bez wątpienia im większy obiekt, tym większy nadzór techniczny jest potrzebny- więcej wyszkolonych ekip technicznych, które samodzielnie, ale pod okiem Facility Managera przejmą nadzór nad poszczególnymi elementami obiektu.

Obsługa techniczna galerii handlowych – na co możemy liczyć podpisując umowę z firmą FM? Poznaj zakres realizowanych usług:

  • Bieżący nadzór nad eksploatacją obiektu, stacjonarna i mobilna obsługa techniczna
  • Planowe i okresowe przeglądy wszystkich instalacji (elektrycznych, klimatyzacyjnych, wentylacyjnych, hydraulicznych itp.) i urządzeń.
  • Nadzór Pogotowia technicznego, który działa w systemie 24/7/365
  • Obsługa konserwacyjna – nagłe usterki i awarie w obiekcie (Złota Rączka)
  • Roczne i okresowe przeglądy budowlane w obiekcie
  • Planowanie prac remontowo – modernizacyjnych, zarówno w obiekcie jak i tych z zakresu infrastruktury technicznej budynku
  • Dodatkowe prace porządkowe, utrzymania czystości, utrzymania infrastruktury zewnętrznej obiektu, odśnieżania parkingu itp.

Zespoły techniczne, które regularnie nadzorują obiekt przekazują informacje o kondycji budynku do zarządcy nieruchomości. Jeśli systemy nie pracują właściwie, wymagają remontu lub wymiany na inne, bardziej optymalne  – takie uwagi można zawczasu uwzględnić w protokole technicznym, i przygotować budżet na niezbędne naprawy.

A co jeśli zarządzamy nie tylko jedną galerią handlową, a siecią handlowych obiektów, czyli “sieciówkami”? Czy w tym przypadku warto postawić na pojedyncze zespoły serwisowe, czy też kompleksową obsługę firmy FM dla obiektów nawet rozproszonych po całej Polsce? W tym temacie warto poczytać inny nasz artykuł na stronie Property News TUTAJ.

Komu zlecić obsługę techniczną galerii handlowych?

Znalezienie wykwalifikowanych pracowników technicznych wcale nie jest prostym zadaniem. Zatrudnienie specjalistów od każdej dziedziny byłoby zbyt kosztowne, zwłaszcza, że prace w poszczególnych obszarach nie są wymagane cały czas. Niemniej galerie handlowe wymagają ciągłego nadzoru ekip technicznych – dobór stałych ekip na miejscu reguluje zakres umowy z wykonawcą, w zasobach personalnych uwzględniony jest też tryb ich pracy –  doraźne i  natychmiastowego reagowania.

Średni czas umowy z firmą ds. obsługi technicznej galerii handlowej obejmuje okres min. 1 roku. To sporo, aby pozwolić ekipom technicznym poznać swój budynek i z wyprzedzeniem reagować na wadliwie działające systemy, planować prace modernizacyjne i remontowe – aby na długi czas zapewnić atrakcyjność obiektu dla wynajmujących powierzchnię handlową i klientów dokonujących w nich zakupy.

5 korzyści z współpracy z firmą FM – na naszym blogu warto również przeczytać artykuł o technicznym zarządzaniu nieruchomością. Przeczytaj go TUTAJ.

 

obsługa techniczna galerii handlowych

​Obsługa techniczna galerii handlowych – podsumowanie

Obsługa techniczna nieruchomości to absolutny wymóg, dzięki któremu zadbasz o bezpieczeństwo osób odwiedzających centra handlowe oraz mienie najemców.  Koszty związane ze współpracą z firmą świadczącą usługi obsługi technicznej są niczym w porównaniu z wyrównywaniem strat spowodowanych awariami i wypadkami. Zapytaj nas o ofertę obsługi dla swojej nieruchomości.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Dla zapewnienia najlepszego działania strony, korzystamy z plików cookies. W każdej chwili możesz wyłączyć je w ustawieniach swojej przeglądarki oraz sprawdzić w naszej polityce prywatności, jak je przetwarzamy.