Jak zadbać o czyste powietrze w biurze? Jakie systemy oczyszczania powietrza w biurze zastosować? Jak stworzyć biuro przyjazne pracownikom? Podpowiadamy…
Jakość powietrza w biurach
W czasach pandemii kwestia tego, czym oddychamy oraz jaka jest jakość powietrza w pomieszczeniach zamkniętych wysunęły się na pierwszy plan. To nie jest problem, który dotyczy jednego sezonu. Świadomi zagrożeń epidemiologicznych oraz potrzeby troski o podniesienie komfortu pracy i zdrowia pracowników coraz częściej otwieramy się na nowoczesne technologie i systemy oczyszczania powietrza w biurze.
Część pracowników i korporacji wraca do pracy stacjonarnej po epidemii uznając, że dla lepszego rozwoju firmy oraz relacji pomiędzy pracownikami, jest to nadal dobrze sprawdzający się model. Trzeba tylko stworzyć biura przyjazne pracownikom – higieniczne, czyste i odpowiednio wyciszone. Aby praca była efektywna, trzeba zadbać o komfort pracowników.
Jak poprawić komfort pracy i jakość powietrza w biurach?
Choroby układu oddechowego są bardzo częstą przyczyną zwolnień lekarskich, co jest wynikiem złej jakości powietrza w pomieszczeniach, w których pracujemy. W niektórych przypadkach jakość powietrza wewnątrz pomieszczenia może być nawet gorsza niż na zewnątrz. Aby poprawić jego jakość, a zarazem komfort pracy, trzeba podjąć konkretne kroki, do których należy wyposażenie budynku w system oczyszczania powietrza, higienizacja biur, montowanie nowoczesnej Technologii Promieniowania Jonizacji Katalitycznej, która neutralizuje drobnoustroje. Pora wyjść naprzeciw potrzebom pracowników i zapewnić im bezpieczne dla ich zdrowia miejsce pracy. W konsekwencji wzrośnie również atrakcyjność nieruchomości.
Inną kwestią mającą znaczenie dla komfortu pracy jest akustyka pomieszczeń. Chodzi o dźwiękochłonne okładziny na ścianach, wyciszone podłogi, panele akustyczne – czyli wszystkie rozwiązania, które pochłaniają dźwięk, a zarazem bardzo dobrze wkomponowują się w przestrzeń biurową.
Systemy oczyszczania powietrza w biurze – wywiad
O tym, jak w czasach pandemii zmieniły się potrzeby pracowników i pracodawców oraz jaki firmy lub zarządcy nieruchomości mogą przystosować swoją przestrzeń na #powrotydobiur, dowiesz się z wywiad. Jeśli temat Cię zainteresował, to przeczytaj rozmowę z Juliuszem Chłopikiem, Dyrektorem ds. rozwoju w General Property.
Z artykułu dowiesz się m.in:
- Jakie systemy oczyszczania powietrza w biurze warto zastosować, aby podnieść komfort pracy?
- Dlaczego akustyka przestrzeni biurowej jest tak ważna?
- Jak wyposażyć biuro, aby zachęcić pracowników do pracy stacjonarnej?
Pełna treść artykułu dostępna jest TUTAJ.
Autor: Juliusz Marcin Chłopik. Dyrektor ds. rozwoju w General Property